Ilmottauduin tammikuun alussa Hyvänolon hormoonidieetti verkkovalmennukseen. Samalla kun ilmottauduin tilasin myös Kaisa Jaakkolan Hyvän olon hormoonidieetti kirjan.

IMG_20170111_153509.jpg

Olin kyllä jo pyhästi luvannut etten enää koskaan osallistu, enkä osta minkäänlaista verkkovalmennusta. Ja tässä sitä taas ollaan.

Olen nyt muutaman viikon ollut vaiheessa 1. viikko.

Olen opetellut syömään. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa ja vahtinut että saan ainakin 2000 kcal päivässä. Vaikeintahan tässä on vanhojen tottumusten muuttaminen. Etten enää koskaan tekisi keholeni hallaa ruoskimalla sitä pienillä kaloreilla eteenpäin. Stressin hallintaa, sallivuutta ja hyvää ravintorikasta ruokaa. Siinäpä ohjeet, helppo sanoa, mutta vanhojen tottumusten muuttaminen uusiksi hyviksi, vie aikansa, Viimeinen dieetti koskaan :)

Olen pohtinut miksi keho pistää niin tiukasti hanttiin painonpudotukselle, ja kun lisäsin liikuntaa paino ei suinkaan laskenut vaan nousi. Ja sekös vaakaan tuijottavaa laihduttajaa rassaa.  Olen siis vaiheessa jossa puretaan säästöliekkiä, jonka olen itseaiheuttanut. Opettelen uuden mallin, en juokse vaa'alla. En punnitse ruoka-aineita. En välttele hiilareita. Opettelen syömään loppuelämää varten. Opettelen rentoutumaan. Opettelen nukkumaan. 

Siinäpä haastetta kerrakseen.